Hoe werkt zoekmachine adverteren?

Wanneer je iets in een zoekbalk typt, toont de zoekmachine (zoals Google, Bing of Yahoo) je een aantal links naar webpagina’s die relevant zijn voor je “zoekopdracht”. Dit staat bekend als een zoekmachine resultaten pagina (SERP). Nu zijn de meeste links op deze pagina’s organische zoekresultaten, d.w.z. webpagina’s die werden beschouwd als de beste match voor jouw zoekopdracht door het algoritme van de zoekmachine. Wat zoekmachine advertenties of betaalde zoekadvertenties doen, is je webpagina boven of onder aan deze pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines weergeven. Hier komt het concept zoekmachine optimalisatie (SEO) vandaan. Het goede aan betaalde zoekadvertenties is dat je geen groot bedrijf als Amazon, Microsoft of Coca-Cola hoeft te zijn om het te gebruiken. Of je nu klanten bedient met een hogere lifetime value (zoals hogescholen en tandartsen). Of je biedt producten/diensten met hoge marges aan (zoals advocaten of makelaars), zoekmachine adverteren is een van de snelste manieren om verkeer naar je website of bestemmingspagina krijgen.

Beste technieken voor zoekmachine adverteren

Zoekmachines zoals Google en Bing willen je laten denken dat het voeren van campagnes met zoekadvertenties een fluitje van een cent is. Wat ze je niet vertellen, is dat er veel komt kijken om een ​​advertentiecampagne effectief en succesvol te maken. Natuurlijk kunt je gewoon een advertentie opzetten en deze laten lopen zonder de prestaties bij te houden. Als je doel is om je marketingbudget sneller te verbranden dan kunnen we zeggen zoekmachine adverteren! Er zijn echter 7 manieren om je zoekmachine advertenties te optimaliseren, zodat je ervoor kunt zorgen dat je tijd en geld een mooi resultaat opleverd. (Ja, het rendement op je investering kan mooi zijn.)

Manieren om advertentiecampagnes voor zoekmachines te optimaliseren

  • Voer nooit slechts één soort advertentie uit
  • Bepaal de beste key words
  • Bepaal zoekwoorden die je wilt vermijden
  • Let op nieuwe zoekwoorden
  • Let extra goed op bij het verkopen van seizoensproducten
  • Verfijn de advertentietekst
  • Huur een professional in

Bron: https://positivedigits.com/