Ben jij van plan om een eigen winkel te beginnen? Bij het opstarten en runnen van een onderneming komt veel kijken. Maar uit alle succesverhalen blijkt maar één ding: een goede administratie is de rode draad voor een succesvolle onderneming. Een goede administratie is onmisbaar in elk bedrijf. In dit artikel lees je waarom.

De administratie


Volgens de belastingdienst staat administratie voor alle gegevens over uw bedrijf die je op papier of elektronisch vastlegt, zowel voor de wettelijke plicht als voor het succes voor je bedrijf. Op de website van de belastingdienst lezen we dan ook “Als ondernemer bent u wettelijk verplicht een goede administratie bij te houden en te bewaren die is afgestemd op de aard van uw bedrijf. Begin daarom meteen met het opzetten van een administratie, zelfs als uw onderneming nog niet eens van start is gegaan.”

Waarom is het zo belangrijk?

De administratie is niet alleen belangrijk voor de belastingaangifte. Het gaat veel dieper dan dat. Allereerst is het belangrijk om goed inzicht te hebben in welke kosten er worden gemaakt en hoeveel er wordt verdiend. Ofwel: profit (winst) and loss (verlies). In dit account noteer je precies wat erbinnen stroomt en wat er uit je bedrijf stroomt, en heb je dus ook een goed overzicht wat kan leiden tot kostenreductie in combinatie met prestatieverbetering

Professionals

We snappen dat dit idee je al kopzorgen genoeg brengt. Dat is ook de reden dat veel bedrijven besluiten om de boekhouding uitbesteden. Toch liever zelf doen? Maar weet je niet waar je moet beginnen? Sepay is al jarenlang de grootste onafhankelijke aanbieder van elektronische betaaldiensten in Nederland. Daarnaast bieden zij extra diensten die uw administratie gemakkelijker kunnen maken. Neem eens een kijkje op www.sepay.nl voor meer informatie en de beste pinsystemen.