post

Als buitendienst medewerker ben je het grootste deel van je tijd onderweg. Je gaat langs bij bestaande klanten en bezoekt nieuwe klanten. Het doel is een goede relatie op te bouwen met de klanten, zodat die nu en in de toekomst producten en diensten blijven afnemen bij jouw bedrijf. Een goede relatie bouw je op door met de klanten te praten en te werken aan klanttevredenheid. Dus wat kan er beter, hoe anticiperen we op de toekomst, etc. De klant is koning, maar houd in het achterhoofd dat ook het bedrijf waar jij voor werkt profiteert van die tevredenheid.

Concrete werkzaamheden

Als buitendienst medewerker werk je intensief samen met de binnendienst. Een deel van de commerciƫle verslaglegging en de administratieve ondersteuning kan door de binnendienst worden gedaan. Als buitendienst medewerker bezoek je bestaande en nieuwe klanten, je voert op een gestructureerde wijze verkoopgesprekken en je presenteert je producten en diensten. Belangrijk is dat je goed naar de klanten luistert en hen advies geeft. Behalve dat je producten verkoopt ben je ook verantwoordelijk voor de aftersales. Je weet precies wat er leeft bij je klanten en je kunt dat als feedback voor je eigen bedrijf gebruiken om de producten nog verder te verbeteren.

Een buitendienst medewerker heeft een neus voor handel

Als buitendienst medewerker ben je het gezicht van het bedrijf. Je moet zeer gemotiveerd om successen te behalen. Je kunt eventuele bezwaren van klanten ombuigen naar interesse voor jouw producten. En als een klant aangeeft geĆÆnteresseerd te zijn om producten bij jou te kopen ben je in staat om die interesse om te zetten in een concrete opdracht. Als buitendienst medewerker ben je erg zelfstandig. Je bent in staat om de tijd zo in te delen dat je je verkoopdoelen kunt halen.